.adventures.with.andy.

mandag, oktober 09, 2006

Impact World Tour - Scotland


Mandag om en uke drar jeg altså til Skottland for å være der til uti begynnelsen av november. Jeg skal være med noe som heter Impact World Tour. Dette er en større organisasjon som igjen er delt inn i flere team. Teamet mitt kaller seg GX International. For de som aldri har hørt om det før så er Impact World Tour en stor evangeliseringskampanje affiliert med Ungdom i Oppdrag. Hele kampanjen består av flere team (Team Xtreme, Island Breeze, GX International og Death&Desire). De forskjellige teamene har ulike målgrupper, men visjonen til GX er å nå ut til ungdomskulturen gjennom bruk av ekstremsporter (skateboarding, inline, BMX, FMX) og hiphop-elementer (breakdancing, rapping, DJ'ing). Arbeidet er helt og holdent sentrert rundt budskapet om Jesus, men tar i bruk uttrykksmåter som dagens unge kan forholde seg til og forstå. Jeg har stor tro på mulighetene som ligger i å gjøre evangeliet relevant for mennesker som ikke har forutsetninger for å forstå den tradisjonelle "kjedelige" fremstillingen av livet med Jesus.
"If you preach the Gospel and do not relate it to the issues of the day, you're not preaching the Gospel at all." - Martin Luther
Fallgruven man må passe seg for i et arbeid som dette er at ikke alt bare blir et forrykende show og at folk dermed blir lurt inn i noe de ikke helt skjønner. Det er lett å bli imponert over dyktige utøvere eller proff lyd&lys. Utfordringen vår er å være så tydelige på hva folkuset er at det ikke er slike overfladiske ting folk husker, men at de derimot erfarer et møte med Jesus og får hjelp til å vokse som troende. Der er IWT gode. De samarbeider tett med lokale menigheter og har et stort lokalt støtteapparat rundt arrangementene. Alt for ofte ser man negative resultater av måten noen team kommer og bare reiser igjen uten å legge et skikkelig grunnlag for dem som ønsker å lære mer om Jesus...


Måten denne turneen kommer til å fungere på, slik som det normalt blir gjort, er at vi reiser rundt på skoler og skateparker (og andre steder der unge mennesker samles) og har mindre "demo'er". En liten oppvisning av no' slag, med skating og breakdancing, etterfulgt av vitnesbyrd og appeller. Noen skoler er strenge på hva vi har lov til å si, så noen ganger blir det type "don't do drugs"-appeller, andre ganger blir det "Jesus changed my life"-vitnesbyrd.
I helgene setter vi opp show i stort format. Leier gjerne en stadion eller stor idrettshall og fyller den til randen. Når vi har vår egen arena er vi også friere til hva vi sier. Så da blir det evangeliet i klartekst, i tillegg til et mer teknisk avansert show.

Min rolle i dette teamet er at jeg står på rulleskøyter.
Denne turneen blir ekstra utfordrende siden det viser seg at jeg er den eneste på skøyter denne gangen. Det pleier alltid å være flere skateboardere uansett, men det blir jo et ekstra "sportslig" ansvar som hviler på meg når jeg nå blir den eneste på skøyter. I tillegg har jeg jo gått og ventet på de nye skøytene mine etter at jeg ødela begge de gamle. Så oppladningen til denne turneen har ikke vært den beste. Har ikke fått trent så mye som jeg nok skulle ønske. Men jeg er samtidig veldig sikker på at Gud har kontrollen. Det er ufattelig deilig å kunne stole på Hans trofasthet. Slår aldri feil. Jeg har nådd det punktet (på mange områder av livet) der jeg blir mer og mer oppmerksom på min egen utilstrekkelighet og Guds totale allmakt. For et fantastisk paradoks vi lever i som kristne. Når vi innser vår svakhet kan vi oppleve Guds styrke... Når vi erkjenner våre mangler kan vi erfare Guds overflod...
Jeg er overbevist om at Gud kan bruke meg i min svakhet, for hans styrke fullendes i nettopp en slik svakhet.

Om du kjenner denne Jesus... be gjerne for oss.
Om du ikke kjenner Ham... spør meg om Ham.

Jeg skal prøve å oppdatere bloggen med bilder og info så godt jeg kan underveis.



Impact World Tour
GX International
IWT Scotland

7 Comments:

  • e gleder mæ på dine vegne!
    det blir helt sikkert knallbra!
    i går var bare utrolig bra samling. enig med dæ der ja! det er så herlig å bare dele liv og oppleve Guds nærvær sammen!

    By Blogger Stine, at 6:02 p.m.  

  • e skjønner at du gleder dæ til dette her!
    takk for i går fra meg også. d er fantastisk bra team vi har altså!
    og for en Gud vi har!
    skulle ønske vi hadde flere ord på norsk som kan beskrive "fantastisk"!

    By Blogger Stine, at 6:04 p.m.  

  • oi.
    der kom d to nesten like kommentarer...
    d var isje meininga!

    By Blogger Stine, at 6:04 p.m.  

  • Unnskyld...jeg sa aldri skikkelig hadet/god tur til deg etter øvelsen i går! Tilgi meg! :-) Men jeg håper du får en fantastisk tur!
    Dersom du tilfeldigvis skulle treffe Hanne Heskestad i Skottland (hun er en sinnsykt bra danser!), så må du hilse masse! Hun er fra Bryne...
    Guds fred, Andreas!

    By Anonymous Anonym, at 6:07 p.m.  

  • Forresten, ser jo at du kjenner Hanne...siden du har link til hennes blogg. Dessuten skriver Hanne på sin blogg at hun skal til Skotland! KULT! :-) Hils masse! (fra Miriam og, garantert!)

    By Anonymous Anonym, at 6:09 p.m.  

  • Jammen hadde du blogg også!!

    Jeg har troen på at du går inn i en viktig tjeneste som kan få bety mye for mange mennesker! :)

    Lykke til!!!

    By Blogger Thomas, at 2:23 a.m.  

  • Yohooo der!
    For en bitte liten (internett)verden!
    2 ting:
    1: I vår "catchupwithgoodoldtimesserie" har jeg funnet ett nytt bidrag! Krussetreffet i Kragerø! Jepp! Der var vi begge, og dermed er det bare litt over 3 år siden sist vi traff hverandre! Det at vi kjente hverandre igjen blir stadig mindre imponerende... Skal vi bare holde oss til det du trodde, 1998?
    2:Lykke til med store ting! "Trust in the Lord with all your heart and lean not on your own understanding; in all your ways acknowledge him and he will make your paths straight." (proverbs 3: 5-6)
    I fred
    -hm*

    By Anonymous Anonym, at 12:21 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home