.adventures.with.andy.

torsdag, januar 04, 2007

bytte?

I romjula hadde vi et familieselskap hjemme hos oss der blant andre min svoger og min fetter var til stede. (Mange andre var også til stede, men denne historien handler i grunnen bare om de to og meg.)
For å gjøre en lang historie kort:

Vi endte opp med å begi oss ut på noe som kanskje best kan defineres som en "bytte batalje". Konseptet er enkelt. Bytting. Målet er hele tiden å bytte til seg noe som er verdt mer enn det man bytter bort. Eller rettere sagt, målet blir jo å bytte til seg noe som er verdt mer, men også enda lettere å bytte bort i neste omgang. Spørsmålet om verdi er jo veldig relativt. Noe som er verdt mye for noen har ingen verdi for andre. Et glass vann for en vandrer i ørkenen kan være verdt en formue. Dere tar poenget. Slik kan det i teorien bli en vinn-vinn situasjon hele veien.

Vi startet alle den dagen med samme utgangspunkt: 1 krone.
Om ett år skal en selvutnevnt jury bestående av mamma, pappa, onkel Arne og tante Gyrid avgjøre hvem som har kommet lengst i sin bytting.
Byttingen er i gang og her på bloggen kommer jeg med jevne mellomrom til å gi små oppdateringer på hvordan det går.
Så langt har jeg bare utført ett bytte, men er veldig godt fornøyd med utfallet av det.

* 28.desember byttet jeg 1kr mot et ubrukt laservater.





Jeg har bare såvidt begynt.
Kjenner du noen som trenger et laservater?
:-)

11 Comments:

  • Det vil jeg kalle et UTROLIG bra bytte!
    En ting jeg tenkte på når du spiller på sag... er det særlig bra for fiolin bua?
    Blir den ikke helt ødelagt...?
    (mulig jeg er helt på jordet, men fant ut jeg bare måtte spør)!
    Lykke til med videre bytting!

    By Blogger rockekua, at 8:24 p.m.  

  • hehe, ja jeg er godt fornøyd med det første byttet mitt. :-) Det var et uåpnet laservater han bare hadde liggende, så det hadde liten verdi for ham. For meg har det stor verdi. Nå må jeg finne noen som har lyst på et laservater.
    Når det gjelder buen, så bruker jeg ikke den buen jeg spiller med til vanlig. Jeg har en reservebue. Den blir ikke ødelagt, men det sliter nok en del mer på hårene enn normal spilling.

    By Blogger Andrejazz, at 8:38 p.m.  

  • du finner nok noen som bare lengter etter å få byttet til seg en laservater skal du se!
    :D
    ok, reservebue høres bra ut! bare slo meg at det måtte vært kjipt å ødelegge buen for å spille på sag... en bue r jo ikke akkurat det biligste i verden!

    By Blogger rockekua, at 8:46 p.m.  

  • pst!!! du må sjekke ut mitt siste innlegg i bloggen:D
    hihi!

    By Blogger rockekua, at 11:34 p.m.  

  • he, he! Ja, det tok litt tid for meg å tenke ut at jeg kunne tegne en elefant med krøller i stede for en sau med elefant hodt!
    På den måten fikk jeg brukt mine talenter best mulig, nemlig å tegne en elefant bakfra, og dekke den med mine velutformede sauekrøller!:D
    Er ganske fornøyd!

    By Blogger rockekua, at 12:02 a.m.  

  • sykt bra bytte altså!
    storebror fikk faktisk en laservater til jul av pappa og mamma, så e tror nok isje han trenger å bytte...
    tror heller isje e trenger det, men kanskje e kan spørre pappa..hehe..

    By Blogger Stine, at 12:44 a.m.  

  • Ole vil veldig gjerne ha laservater, som vi snakket om hos Merete! Tilbudet fra vår side står ved lag... Du får det vi lovet i bytte! Dersom du tror du klarer å bytte det videre...

    By Anonymous Anonym, at 1:42 p.m.  

  • Ingvild: Etter lange analyser og vurderinger med mine sammarbeidspartnere og markedsanalytikere har jeg kommet frem til at jeg må takke nei til Oles tilbud... Hovedsaklig pga størrelsesbegrensningen og etterspørselsverdien... :-)
    Jeg beklager å måtte skuffe dere.
    Er åpen for nye tilbud. hehe.

    By Blogger Andrejazz, at 1:22 p.m.  

  • nå må jeg bare spør om en liten ting! har et par bekjente som er medlem i denne flotte prestesønn foreningen!var inne på sia og der var du å?!?!
    vittig, hviste ikke at du var prestesønn engang jeg!
    kjenner du mange av di godt eller?
    Lars Langår f.eks?
    Ble bare helt satt ut jeg nå!
    Ha en fortsatt fin dag!
    -Eli Anne

    By Blogger rockekua, at 10:28 p.m.  

  • Eli Anne: Kjære deg. Det er mye du ikke vet om meg...hehe. Jeg sitter i styret til Filius og var med på selve oppstartsprosessen til vår fantastiske forening. hehe. Har ikke vært så veldig aktiv disse årene jeg har vært i utlandet, men... en gang prestesønn, alltid prestesønn. Lars kjenner jeg ikke så godt, men kjenner Tor Marius godt (om du vet hvem han er).

    By Blogger Andrejazz, at 11:09 p.m.  

  • Er nok mye jeg ikke vet om deg ja... det er sant!:D he, he!
    Men så kult da! Kan ikke si jeg kjenner Tor Marius særlig godt, men jeg kjenner Lars...! Samme menighet, endel felles venner! Pappaen hans var sogneprest hos oss, så satt i menighetsrådet med han å sånn!
    Vet ikke om du så svaret mitt til deg på saxofon inlegget mitt, men jeg skal seetter sax i New Orleans! gleder meg!
    Kan du spille noen blåseinstrumenter, eller er det et lite prosjekt!
    ps, hvis du vil bytte vekk laser vateren din i et flott maleri er min søster(som driver å maler mye) interessert i å bytte... ho går på noe male greie skole, så en laser vater hadde vært greit å ha...:D

    By Blogger rockekua, at 12:22 a.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home