.adventures.with.andy.

onsdag, januar 10, 2007

.navn.


Grafen over viser når guttenavnet har vært mest og minst populært. Hvis grafen går over én prosent, betyr det at navnet var blant de mest populære navnene på dette tidspunktet.
(Kilde: Statistisk sentralbyrå, 2005.)



Popularitet idag: Omlag 18 000 personer i Norge har guttenavnet Andreas som første eller eneste fornavn.

Jeg tror jeg kjenner én person i Kristiansand som heter Andreas. Så kjenner jeg også én i Mandal. Utover det kjenner jeg veldig få. Men statistikken viser jo at det ligger mange og lusker i buskene også her i byen. hm...
jeg får vel bare akspetere at jeg ikke har et så sjeldent navn som jeg en stund trodde.

Ellers er det også verdt å merke seg at Andreas på røverspråk visstnok blir Anondodroreasos.
Jeg kan ikke bekrefte det. Snakker ikke røversk...

13 Comments:

  • Anondodroreasos kokanon bobekokrorefoftotesos! Ogog dodetot atot dodu ikokkoke sosnonakokkokeror rorøvoverorsospoproråkoketot momå vovi gogjojørore nonoe momedod!!

    hohe hohe hohe :)

    By Blogger Merete, at 10:36 a.m.  

  • Kjære Merete!
    ehm..Noen ganger opplever jeg også det du sier... men det er jo litt gøy når sånne ting skjer!
    Og ja, jeg er helt med på planen din!
    Men bading på bystranda høres litt kaldt ut...

    By Blogger Andrejazz, at 10:48 a.m.  

  • ehm... eller misforstod jeg noe der..?
    er ikke helt komfortabel med den stavangerdialekten din enda...

    By Blogger Andrejazz, at 10:49 a.m.  

  • Om lufttrykket er høyere i Norge enn i Kroatia? Det vet jeg aldeles ikke noe om! Og slike feministiske fornærminger kan du spare deg for!

    By Blogger Merete, at 1:05 p.m.  

  • Og by the way: sørlendinger har en dårlig innflytelse på språkforståelsen min. Du vet, når "alt er så sabla greit" uansett, så slutter man liksom å anstrenge seg for å følge med...
    Så hvis jeg misforstår av og til så er det DERES feil!

    By Blogger Merete, at 1:07 p.m.  

  • Og forresten så har jeg HELT GARANTERT større hode enn deg!
    Hah!!

    By Blogger Merete, at 1:08 p.m.  

  • e kan egentlig isje røverspråket, men forstod likevel hva Merete sa. GUDD! kanskje e skal bli en slags tolk for alle som bare kan røverspråk??og isje minst kan e være tolk for stavangersk siden e er halvt om halvt..
    vil forresten utnevne meg selv som jury og dommer over hode-konkurransen deres. ok??

    By Blogger Stine, at 2:36 p.m.  

  • Det e greit, Stine! Så lenge du kan ver objektiv!
    (Forresten: ikkje gløm alle de kjekke film- og pratekveldene me kan ha dersom du spele kortå dine riktig...)

    Og Andreas:
    you'rore gogoinongog dodowownon!
    Momohohahohahohahohahohahoha....

    By Blogger Merete, at 6:19 p.m.  

  • som en selvutnevnt dommer og jury, vil jeg bare få presisere at jeg ikke under noen omstendigheter vil la meg bestikke!

    (men om noen av dere kan love meg kanskje 3 filmkvelder, så kan jeg kanskje la meg friste!!)

    By Blogger Stine, at 7:36 p.m.  

  • Med sjokolademousse og popcorn!!!
    That's a promise!

    By Blogger Merete, at 8:17 p.m.  

  • *kremt-kremt*
    Jeg er overrasket at du føler slikt et stort behov for å bestikke juryen, Merete...
    ehm...Jeg høyner. Jeg legger pizza, hjemmelaget iskrem, og daimsjokolade i potten. Og såklart fritt valg av film.

    By Blogger Andrejazz, at 9:28 p.m.  

  • hei!
    Husker du meg? Fra julekonserten? det er meg som bor med Hanne. vi hilste så vidt på hverandre! Og det var riktig så trivelig kan jeg huske. Ville bare fortelle deg at broren min har andreas som eneste fornavn, faren min hadde det som 2. navn, og oldefaren min hadde det som enste fornavn igjen. Det er mye andreas i min familie. Hvis du skulle føle deg litt ensom, så kan du jo tenkte på det! hoho! Godt nytt år!

    By Anonymous Anonym, at 1:42 a.m.  

  • dette kan bare bli bedre og bedre!
    e ELSKER å være juryen deres!
    hjemmelaget sjokolade høres jo ganske spennende ut. har du noe mer å tilføye, Merete?bring it on!
    hehe...

    hadde bare lyst å si at lillebroren min Simon, hadde en kamerat i Grimstad som hette Andreas. Simon kalte han for Andettas... (isje spør hvordan navnet ditt blei så stygt!)Simon var ganske liten da altså..
    tenkte bare å informere deg om at du kan få lov å kalle deg Andettas av meg hvis du vil(isje at du vil d i d heile tatt da...haha)..

    By Blogger Stine, at 1:33 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home