.adventures.with.andy.

fredag, januar 12, 2007

What is beauty?

Denne posten kommer som en slags kommentar på et innlegg en av mine beste venner, Stine, hadde på sin blogg idag. Det handler om menneskers, spesielt jenters, dype behov etter å bli betraktet som vakre. Jeg tror det er meninga at det skal være sånn, på et vis. Gud er jo skaperen av alt det vakre.
Men vi har gjort hele dette spørsmålet til noe så ufattelig overfladisk...
Her er en liten filmsnutt jeg kom over for noen uker siden:




Tankevekkende, ikke sant?
Ja, jeg tror faktisk ekte skjønnhet kommer innenfra, på en eller annen måte.
Til syvende og sist, hvem er det som har autoritet til å bedømme hva skjønnhet er?
Jeg sier et rungende AMEN! til Stines Jesus-konklusjon.

3 Comments:

  • wow..den var jammen tankevekkende den filmen der!
    det er ganske sykt at man "måler" seg opp mot animerte jenter egentlig!

    By Blogger Stine, at 11:47 a.m.  

  • Ja! Utrolig tankevekkende!
    Og AMEN til indre skjønnhet!

    By Blogger Merete, at 1:33 p.m.  

  • Amen sier jeg og!!

    Og hva skjer med Kina-turen kompis? Tapåræåblimea! Weee! Hadde være helt SINNSYKT KONGE å ha deg med!

    By Blogger Solveig, at 5:41 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home