.adventures.with.andy.

tirsdag, februar 13, 2007

Skjegg - et dilemma!

På Impuls her i Kristiansand var jeg med på en liten musikal på fredagsmøtet. Min rolle der var "far" og i forkant fikk jeg streng beskjed av Rebekka (producer) om å spare skjegg for å se så gammel ut som mulig. Nå har jeg fortsatt ikke barbert meg og skjegget begynner å bli fyldigere. Tar jo gjerne litt tid..hehe.
Jeg skulle til å barbere det i går, men så kom jeg til å tenke på det faktum at jeg jo reiser til kina om litt over en uke. Kanskje jeg rett og slett skulle spare skjegget til jeg kom tilbake? :-)
Det er ikke hver dag man kan spankulere på den kinesiske muren - med skjegg!
haha...
Jeg er med andre ord i villrede. Jeg trenger råd.


Først kan dere se et bilde fra mitt livs første skjeggprosjekt i fjor.
Dette for å få dere til å ta en god og avbalansert avgjørelse.



Hva synes dere jeg burde gjøre??

Bør jeg barbere meg før Kina?
Barbere deg? Jeg kan jo ikke se at du har skjegg en gang…
JA! Skjegg er ekkelt.
NEI! Behold det. Helskjegg og eventyr i den fjerne østen hører sammen!
Dessuten ser du barsk og kjekk ut.
Tja… Hør på de andre.
øhm…hva er skjegg egentlig?

(For å se resultatene: avgi egen stemme, eller trykk her)



Når det er sagt, så bør det nevnes at Merete Krogedal er min helt.
Fytti grisen for ei jente...!
Er det rart jeg har problemer med å konsentrere meg til eksamenslesing...? :-)

29 Comments:

  • :) :) :)

    Du e kjekk uansett! Skjegg eller ikkje skjegg!

    By Blogger Merete, at 12:09 p.m.  

  • hehe, takk!
    Men hva er best? Akkurat nå heller jeg mot skjegg i Kina.
    Må innrømme det.

    By Blogger Andrejazz, at 12:34 p.m.  

  • Skjegg er jo moro det, men jeg syns du skal barbere deg Andreas! Syns du er mye finere uten skjegg!
    Men du er jo en go gutt uansett!

    By Blogger rockekua, at 2:53 p.m.  

  • Behold sjegget, jeg hadde et sjegg prosjekt en gang. Da var det kombinert med lagt hår, gikk da under kallenavnet "Jesus". Det er litt av gemet å ikke barbere seg på tur. Slik som jeg og espen gjorde på team til Hviterussland.

    By Blogger Sigleiv, at 5:11 p.m.  

  • Eli Anne: Takk for innpill. Håper ikke du blir lei deg om jeg kommer hjem med en halv meter skjegg...hehe...

    Sigleiv: hehe, ja, langt hår og skjegg. Det hadde vært no...hehe. Det er no' spesielt å være i utlandet. Da får man liksom en ekstra trang til å gjøre slike ting. hehe.
    Vi får se. Så langt er avstemningen entydig...

    By Blogger Andrejazz, at 10:50 p.m.  

  • Ein halv meter på 5 uke?! Lykke te! ;)

    By Blogger Merete, at 12:04 a.m.  

  • så lenge du får tatt et bilde til meg av deg og den minste kineseren du finner, kan du ha så langt skjegg du vil når du kommer hjem!
    Du vil jo alltid være Andreas på innsia!

    By Blogger rockekua, at 12:10 a.m.  

  • Heldiggris!!!!
    Ikke bare har du skjegg, men til Kina skal du også fare!

    Du er griseheldig, eller for si det på en annen måte; - en heldiggris!

    By Blogger Tor Gunnar, at 12:04 p.m.  

  • behold skjegget... uten tvivl. Ville ønske jeg kunne spare. Men tror det varer en stund innen jeg prøver(det gror ikke fort nokk)he he

    By Blogger Philip Fodgaard, at 1:19 p.m.  

  • siden det bare er mennesker som støtter deg må jeg komme med et motspill.

    BARBER DEG!!! Skjegg er ut!! VIRKELIG UT!! skjegg er ekkelt, bare tenk på alle matrestene som kan ha satt seg igjen inni der!
    Nei bort med det!!

    By Blogger patrick, at 3:01 p.m.  

  • Patrick: haha... takk for innspill. Nå skal det være sagt at skjegget mitt nok ikke er så tykt og dypt at særlige mengder mat blir samlet opp der, men...haha...

    By Blogger Andrejazz, at 3:34 p.m.  

  • Patrik: Bare fordi du er missunelig på oss som her sjegg og kan kalle oss menn så trenger du ikke å være bitter. Andreas, jeg støtter deg med livet som innsats for at du skal bevare skjegget...

    By Blogger Sigleiv, at 5:58 p.m.  

  • tykt eller tynt skjegg...æsj...sånn 3 dager greie er greit...men ikke sånn langt slik at man skal kalle det virkelig skjegg!!!

    og nei Sigleiv...jeg er ikke misunnelig...

    By Blogger patrick, at 11:44 p.m.  

  • Folket virker å være delt så langt... hehe. 14-14. (og 3 stykker som ikke vet hva skjegg er...hehe).

    Hva med bart?
    Noen som har noen meninger om det..?
    :-)
    snurrebart?

    By Blogger Andrejazz, at 12:10 a.m.  

  • Angående bart så har jeg en ganske bra post på det. Du bør lese den. Foreslår Ned Flanders bart eller trailer bart.

    By Blogger Sigleiv, at 10:26 a.m.  

  • Sigleiv: haha...flott bilde! Har du flere? Jeg har noen flotte bartebilder også. Kanskje vi burde gå sammen om tidenes bartepost?

    By Blogger Andrejazz, at 1:35 p.m.  

  • NULL snurrebart!!!!

    By Blogger rockekua, at 2:17 p.m.  

  • Andreas: Definitivt, vi skal lage tidenes bartepost!
    Men jeg trenger en måned på å lage en bart. Vi kan og lage en ny trend, at bart er inn.

    Det er bare en ting som kan være en utfordring, kvinnene i våre liv kan reagere litt. Men tror det vil gå greit.

    By Blogger Sigleiv, at 2:18 p.m.  

  • Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    By Blogger Merete, at 3:58 p.m.  

  • What, Sigleiv?! "Kvinnene i våre liv kan reagere litt, men det gjør ikke noe...?"

    Bare så du vett det så har me nok større innflytelse på mennene våre enn det du tydeligvis tør innrømme! Bak enhver stødig mann står en enda stødigere kvinne, e det ikkje sånn? ;)

    By Blogger Merete, at 4:01 p.m.  

  • Merete:
    Eg vet at formuleringen ikke var den beste norsken.

    Eg skal glatt inrømme at Vigdis har veldig stor innflytelse på mitt liv, ja. Og du har og rett i at bak en stødig mann står en stødigere kvinne.

    Men alikevel synes eg at Andreas skal anlegge trailer bart. Eg vet du synes det er sexy, det er bare å inrømme det Merete!!!

    By Blogger Sigleiv, at 5:21 p.m.  

  • Hei! Slutt å legg ordå i munnen på meg! ;)

    By Blogger Merete, at 7:53 p.m.  

  • bart er ut!!! Jeg sier det igjen: bart er ut!!!

    tullprat på dere her nå....

    By Blogger patrick, at 3:00 a.m.  

  • Nå skrive eg kommentar før eg har lest di andres kommentarer!
    Altså; Her drar eg te kina sammen m deg, og syns deffor at min vurdering bør henge høyest! Du bør ABSOLUTT spare! Du e MANN! Let the chinapeople be fearful.
    Eg drar jo sjøl m skjegg! (Av naturlige årsaker begrenser jo veksten seg noe slik at du blir nok noe mer Viking der nede enn meg)
    Men du kan ikkje røve fra meg gleden og spenningen tilknytta skjegg og chopsticks (?..)

    Nå e du fast innventar på siå mi! :) Og gjett what?! Eg glede meg te Kina nå!!! D e ganske stort:)

    Eg hadde gleden av å hilsa på Merete sammen m Siri her en gang... Veldig løje å hørra om dåkke to! Fekk et GODT inntrykk av Merete.

    By Blogger Finni, at 2:21 p.m.  

  • Finn: Takk for gode innspill i skjeggdebatten! Jeg må innrømme at jeg helt har oversett den uslåelige kombinasjonen av skjegg og chopsticks..!! Hvordan kunne jeg overse det..?
    I skrivende stund er jo avstemmningen 16-16, så det er tydelig at det er delte meninger ute og går. Egentlig burde jeg kanskje gjennomføre en lignende avstemning på en kinesisk webside...

    Jeg skal legge deg til linkene mine.
    Og, ja, godt å høre at du gleder deg til Kina. Vi kommer til å ha det så morro... haha...

    Sist, men ikke minst:
    Det er ikke bare du som har et godt inntrykk av Merete... *rødme*

    By Blogger Andrejazz, at 2:58 p.m.  

  • Og jeg får gleden av å se på dere BEGGE i Kina!! HELDIGE MEG!!!

    *O fryd og glede...*

    By Blogger Solveig, at 4:54 p.m.  

  • Og forresten... Hva skjer med at Finn får "Kina-tittel", men ikke jeg?
    Hmpfgrrsnøft.

    By Blogger Solveig, at 7:42 p.m.  

  • Komme der nytt innlegg før turen, eller?
    Skjegg meg her og skjegg meg der! Move on! ;)

    By Blogger Merete, at 12:21 a.m.  

  • Har du kommet til noen kunklusjon Andreas??? Hva blir det til.

    By Blogger Sigleiv, at 1:26 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home