.adventures.with.andy.

fredag, januar 19, 2007

.geisha.

Tenker mye på Kina om dagen.
Alt gikk så fort, så det har ikke helt gått opp for meg enda, men jeg gleder meg!! 25.februar er ikke så lenge til.

Ifølge min gode venn Rebekka blir hovedutfordringen min å få med meg en geisha hjem igjen. hehe...
Tja, jeg vet ikke helt Rebekka. Kan hende du blir skuffet.
Vet ikke engang om Geishaer er del av Kinas kultur...er ikke det mer i Japan..?
Noen som kan bekrefte dette?
















Mange kjenner vel kun til geishaer fra filmen "Memoirs of a Geisha", for øvrig en helt middelmådig film jeg ikke ville sett om igjen...

9 Comments:

  • E det bare meg, eller e ikkje geisha någe som hørre te på Island?? ;)

    By Blogger Merete, at 10:27 a.m.  

  • hehe...jeg vet ikke jeg, Merete...
    Jeg hører til gruppen som egentlig bare kjenner til geisha gjennom den filmen. Der var handlingen lagt til Japan tror jeg. hehe
    Blander du kanskje med no' annet? Kanskje geysir? Det har de jo på Island...hehe...

    By Blogger Andrejazz, at 10:38 a.m.  

  • Åååå jeg betegnes som "din gode venn" med link!!
    Tror kanskje tillits-bruddet kan leges allikevel...

    Ellers aner jeg faktisk ikke om Geisha´er er fra Kina eller Japan... Uansett, du kan ikke snike deg unna utfordringen for det om...

    Du kan enten:

    a) Finne deg ei kinesisk jente som ligner på en Geisha..
    b) ta deg en svipp-tur til Japan... Du har jo tross alt en måned på deg, og det er ikke langt. Skulle det vise seg at det er der de er å finne...
    c) Kjøpe en liten dukke-kopi eller lignende...

    Many options, so many options!!

    By Blogger Rebekka, at 10:44 a.m.  

  • Hehe... DOH!

    By Blogger Merete, at 11:38 a.m.  

  • e vett heller isje hvor geishaer finner sted. vett d er noen i Japan, men kanskje er det noen i Kina i tillegg. stor sjangs for det.
    må nok se den filmen tenker e. d er en sånn film man aldri får sett uten at man virkelig tar seg i nakken og leier den...
    tror e må gjøre det!

    By Blogger Stine, at 2:19 p.m.  

  • Jeg tror i hvertfall vi har fastslått at Geishaer tilhører den fjerne østen. Og at de kanskje liker varmtvannskilder...
    Når det gjelder den filmen, Stine, så syns jeg ikke du går glipp av sånn kjempemasse... men du må vel strengt talt se den for å vite om det stemmer eller ikke... :-)

    By Blogger Andrejazz, at 7:56 p.m.  

  • Vel. Noen flere Disney-fan der ute? Jeg har i hvert fall sett MULAN, og HUN bor i Kina, kledd opp som pikene du har på bloggen din.. Så det er håp!

    By Blogger Solveig, at 11:31 a.m.  

  • eg kan bekrefte.

    By Blogger Kristin-Bistin-Bo-Bistin, at 4:05 p.m.  

  • Geishaer hører til i Japan...jeg leste en gang en rød bok som het "Geisha" og der foregikk iallfall alt i Japan. Ikke akkurat hyggelig lesing, men tankevekkende at dette faktisk er noe som har vært en del av en kultur blandt den høyere sosietet!

    By Blogger Ingvild og Torbjørn, at 9:26 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home