.adventures.with.andy.

lørdag, januar 27, 2007

Musikkvideo

Jeg tenker litt på musikkvideoer om dagen...
(jf. målet mitt om å lage en undervanns musikkvideo innen året er omme.)
I 1975 kom Queen med «Bohemian Rhapsody», promotert som verdens første musikkvideo. Dette var en banebrytende greie, som hjalp til med å etablere det «visuelle språket» til den moderne musikkvideoen. Etter dette har vi hatt en ganske omfattende utvikling for å nå det uttrykket vi finner i dagens musikkvideoer. Men mangfoldet er jo stort, gjerne avgrenset av sjanger og musikkstil. De fleste rapvideoer har eksempelvis visse kjennetegn som går igjen. På samme måte countrylåter, osv.
Innimellom kommer det noen som går litt utenfor det som er forventet innen deres sjanger og utvikler et helt originalt uttrykk. Det er slike uttrykk jeg personlig liker. :-)

Vil gjerne benytte denne posten til å reklamere for et band som kanskje har de beste musikkvideoene ever...!
:-)
Musikken er ganske fet også, syns jeg.
Bandet heter OK Go.

Hva syns dere?



Her er en til:



Et par til for å overbevise dere:
OK Go - Do what you want
OK Go - Invincible

Okej.
Nok om det.
Jeg har ikke no' band...
MEN: Jeg har fått en viktig støttespiller! Sæbjørn tok utfordringen på strak arm og nå er vi offisielt å regne som undervannspartnere.
Sammen skal vi utforske undervannskonseptets mange uoppdagede muligheter, og forhåpentligvis komme frem til et respektabelt resultat.
Jeg gleder meg, men det ligger mye planlegging i veien før vi kan trekke pusten dypt...



PS. Noen som trenger et laservater?

8 Comments:

  • imponerende musikkvideoer!
    sykt å tenke på at det kun er ET KLIPP! sykt! lurer på hvor mange ganger de har gjort det før de har klart å gjøre alt riktig i et klipp!
    wow!!!

    By Blogger Stine, at 2:41 p.m.  

  • Fasinerende band og videoer! :) Dere må ha lykke til med undervannsmusikkfilming! Gleder mæ til å se resultatet!

    By Blogger Frk., at 12:01 a.m.  

  • Hvor blir Andreas av?
    Nå har jeg og Elise hvert oppe hos deg flere dager på rad for å hilse på, men du er jo aldri hjemme!!!
    Det er jo helt krise...!
    ;)

    By Blogger rockekua, at 12:21 a.m.  

  • Hehe... Festlig! Tror jeg fremdeles har The Wall som min favoritt musikkvideo, selv om det kanskje defineres som en musikkvideofilm....

    solus Christus, sola gratia, sola fide.

    Amen.

    LA

    By Anonymous Anonym, at 12:39 p.m.  

  • Kjempe morsomme musikkvideoer! Likte spesiellt den på tredemøllene!! HAHA jeg ler!

    By Anonymous Anonym, at 12:56 p.m.  

  • Andreas er i Stavanger på lederdager på Impuls..bare så er det oppklart!

    By Blogger Stine, at 3:40 p.m.  

  • Ja, det var jeg... :-)
    Utrolig bra.
    Kan anbefale neste års Impuls lederdager for alle!

    By Blogger Andrejazz, at 1:11 a.m.  

  • Stakk innom Impuls jeg og - rakk akkurat den siste sangen på det siste møtet...!

    Jaja. Sånn er livet.

    By Blogger Solveig, at 10:13 a.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home