.adventures.with.andy.

søndag, februar 04, 2007

May I plactice my english on you?

Idag var jeg for første gang tolk på Salem. Det gikk flott det.
Fikk meg til å tenke litt. Folk har så forskjellige aksenter... det var to fra Australia, ei fra Hviterussland og ei fra Japan. Jeg på min side har vel så godt som en amerikansk aksent nå...sukk, mistet min flotte britiske engelsk i UIO...hehe. Til sommeren får jeg nok frisket litt opp på den. Poenget mitt var at vi forstår alle hverandre, men snakker strengt talt ganske ulikt. Fascinerende.

Kinaturen min nærmer seg (jf. nedtelling under verdenskartet på høyre side her) og jeg har begynt å varme opp min kinesiske engelskaksent.
Gleder meg til å lære å snakke engelsk slik millioner av kinesere gjør det.
Her er noen bilder for å hjelpe dere igang:








*k9z*

4 Comments:

  • Du må ta bilde av deg og den laveste kineseren du finner:D
    He, he!
    MORO BILDE!!!

    By Blogger rockekua, at 9:37 p.m.  

  • Eli Anne: hehe, jeg skal prøve å huske på det. :-)

    By Blogger Andrejazz, at 11:43 p.m.  

  • GRAULERA GRATULERA GRATULERA!!!!! Yeah! så kjekt! utrolig gla på dokkas vegne!

    By Blogger Anne Liv, at 1:33 p.m.  

  • og du....vil du låne lær kinesisk på 1-2-3?? Det er en bok jeg brukte mens jeg lærte litt grunnleggende kinesisk...fint å lese på under flyturen... ???

    By Blogger patrick, at 5:58 a.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home