.adventures.with.andy.

torsdag, oktober 26, 2006

School assembly update.

Yup.
Nok en dag er over og her kommer rapporten.
De siste par dagene har vi reist rundt på skoler og holdt school assemblies.
Dette er på mange måter provisoriske greier. Vi tar noen små hopp og en rail med til skolene og holder en liten oppvisning. Danserne danser litt, breakerne breaker litt, DJ'en spinner noen skiver, og skaterne skater litt.
Inni mellom holder vi vitnesbyrd og oppmuntrer ungdommene med det vi har opplevd i vårt eget liv. Det er som regel flotte samlinger.
Rent sportslig er det litt frustrerende for meg noen ganger. Jeg er den eneste på rulleskøyter og "lider" dermed litt under det. Plassen vi har til rådighet på skolene varierer veldig. Som regel er det ikke mye plass... Så det gjør det mye lettere for skaterne å gjøre såkalte "flatland" triks (diverse triks på bar mark). Det er ikke mye man kan gjøre med rulleskøyter på flatmark... så noen ganger føler jeg meg litt malplassert. Denne følelsen forsvinner fort når jeg husker på hvorfor jeg er her. Ikke for å vise meg frem, men for å vise disse ungdommene litt av Gud.

Idag hadde jeg et av vitnesbyrdene på en av skolene. Denne gangen var vi på en barneskole og alderstrinnet var fra rundt 7 til rundt 10 år. Jeg snakket om tilgivelse. Jeg fikk god kontakt med dem og alle de 150 ungene satt musestille med store øyne og hørte på alt sammen. Det var en flott opplevelse. Jeg følte jeg fikk sagt noe som kanskje kunne bety noe for noen av dem. Vi fikk beskjed av lærerne at de fleste av elevene ved denne skolen kom fra ganske tøffe bakgrunner med splittede hjem og mye alkoholisme og mishandling.
Det fikk meg til å se enda større på den æren det var å få lov til å stå der å oppmuntre dem på denne måten. Responsen fra alle lærerne er overveldende på alle skolene. De ser hvilken enorm påvirkningskraft vi kan ha på ungdommene.
Til nå har vi vært på rundt 10 skoler. Vi har fortsatt flere dager igjen.
Det vi håper på er at så mange som bare mulig kommer til hovedshowene våre. Der blir de utfordret mer direkte. Der blir det forklart mer i detalj hva det hele går ut på; hvorfor vi i det hele tatt er i Skottland nå: Gud tilbyr sin kjærlighet og tilgivelse til sårede og ufullkomne mennesker. Det er tragisk når ikke folk er klar over viktigheten av dette. Det er enda mer tragisk å ikke godta en slik gave...

Jeg ser virkelig frem til de hovedshowene. Der har vi også fullt skatepark setup og mer å boltre oss på som skatere. Blir bra. Forhåpentligvis får jeg testa ut litt nye ting som jeg trente på i "skum-bassenget" (se forrige blog).
Første virkelige utfordring på skatefronten blir en skate-demo vi skal ha i en lokal skatepark på lørdag. Jeg merker fraværet av andre på rulleskøyter som jeg kan "støtte" meg på, men jeg får gjøre mitt beste. Jeg merker at jeg holder litt tilbake, i frykt for skader før hovedshowet. Det er da det gjelder.
jeje.

Jeg blir utfordret på mange plan.
Jeg føler jeg blir ledet av Gud.
Jeg kjenner jeg lever.

7 Comments:

  • Så utrolig bra at du kan forkynne et så viktig budskap for så unge barn på en måte som gjør at de hører, og selvfølgelig ser de opp til deg, du er jo stor og tøff for de, og det gjør at de får et bra inntrykk på den måten også, som gjør at de husker det du sa bra! Lykke til med de neste skolebesøkene, og med hovedshowene som snart begynner!

    og så du la meg inn som link på siden din, jeg skal returnere den, og setter deg opp som link på min side!

    Gud velsigne natta som kommer...

    By Blogger - viV -, at 12:45 a.m.  

  • Hei hei!
    Kjekt å høra om alt som skjer der borte....virker utrolig givende!
    Lykke te videre på turen, med alt som kommer til å skje fremover! Me glede oss te å få deg tebage i teamet! Må Gud velsigne deg rikelig i den oppgaven du gjer!
    Anne Liv!

    By Anonymous Anonym, at 4:40 p.m.  

  • åå! det var koselig å se d bildet. ser for mæ at de barna fulgte med(er jo litt erfaren med barn i den alderen nå vettu)!!
    Nå er e i paris, og her går d i engelsk og fransk om hverandre. føler mæ litt norsk ja, men d er utrolig kjekt å være her.
    tror e må skrive en blogg om det e heller.
    godt å høre om turen din. d virker som dere gjør mye bra for de folka der altså!
    E heier på dere sammen med Abraham og den gjengen der!

    By Blogger Stine, at 1:58 a.m.  

  • å ti kommer du tilbake forresten?
    kom på e hadde glemt å spørre om det!

    By Blogger Stine, at 2:04 a.m.  

  • Stine: Jeg kommer tilbake den 4.november. Håper du koser deg i Paris!

    By Blogger Andrejazz, at 10:48 a.m.  

  • jippi! det er jo bare en uke igjen!
    da kan du jo kanskje spille med oss på søndag! vi skal spille både formiddag og på kvelden! det hadde vært kjekt å ha deg med igjen!
    jeeee!
    e har det forresten heilt knall i Paris!

    By Blogger Stine, at 8:17 p.m.  

  • Hei Andreas.. Nå er bloggen min oppdatert på hvordan det gikk med koret i kveld, så hvis du er litt nysgjerrig, siden du ikke kan være der selv, kan du jo lese litt der..

    By Blogger - viV -, at 12:15 a.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home