.adventures.with.andy.

fredag, november 03, 2006

IWT Scotland Summary.


Da var det hele over.
Impact World Tour i Skottland er offisielt ferdig for denne gang.
Det hele ble avsluttet med vårt hovedshow i går kveld. Har ikke hørt noen tall enda, men jeg tror det var rundt 3000 mennesker der og det var en stor folkemengde som kom frem etter showet for å få utdelt en bibel og bli satt i kontakt med lokale ungdomsgrupper og menigheter. Selve grunnen til at vi er her. Herlig!
En annen ting som var herlig var at jeg fikk mulighet til å skate litt i showet også. Kneet er veldig uforutsigbart, i den forstand at jeg ikke helt vet hvor mye belastning det tåler, noe som selvsagt gjorde ting litt anderledes enn normalt. Men jeg fikk være utpå der og koste meg. Det hjelper utrolig for samtalene vi har etter showet når folk har sett deg. Det er lettere å spørre folk om jeg kan be for dem når de vet hvem jeg er og har sett meg på scenen.
Skatinga var dog et kapittel for seg selv... Av en eller annen grunn var arenaen (innendørs) fuktig og kald, noe som gjorde rampene såpeglatte. Vi prøvde alt for å få bedre feste...vi kostet bort støv, vi vasket rampene rene, vi helte sukkervann utover, og vi prøvde også å vaske alt med cola (noe som vi forøvrig har gjort med hell før). Det hjalp ikke særlig. Så det endte med at vi bare måtte ta til takke med det vi hadde og gjør det beste ut av det. Resultatet var nok en del flere fall enn er normalt, men det gikk fint. For min del tok jeg det bare helt "piano". Tok ingen større sjanser med tanke på underlaget og ustabilt kne.

Jeg fikk også anledning til å dra nytte av språkferdighetene mine. En av danserne på teamet er fra Brasil og hun holdt et av vitnesbyrdene på hovedshowet. Hun kan prate grunnleggende engelsk, men med meg som tolk opplevde hun en større frihet i det å kunne uttrykke seg som hun virkelig ønsker. Det gikk flott.

Etter showet traff jeg flere av ungdommene som jeg hadde pratet med tidligere denne uken, på skoler rundt omkring eller skateparker. De kom til showet og fikk evangeliet i klartekst presentert for dem. De jeg snakket med hadde kommet frem og fått sin egen bibel. Det var flott å kunne oppmuntre dem ved å snakke med dem og også be for dem. Jeg har selv erfart hvordan enkeltindivider på GX ledet meg til et nærmere forhold til Gud (når jeg var rundt 15år), og min bønn er at jeg kanskje kan ha fått bety noe lignende for noen av disse gutta igår.

Konklusjonen min er at jeg har kommet til en større og dypere erkjennelse av min egen utilstrekkelighet. Min egen svakhet. Jeg kan virkelig ikke prestere noenting uten Guds hjelp. Og det er helt ufattelig å tenke på at Gud selv har valgt å bruke svake mennesker som meg og deg til å nå ut til en fortapt verden. Spørsmålet vil alltid være om jeg egoistisk vil fokusere på min egen utilstrekkelighet og avstå fra å bli brukt som Guds redskap, eller om jeg er villig til å basere min egen tilværelse på Guds styrke...
Guds kraft "fullendes i svakhet"... (2.Kor 12:9)
Vi er ikke kalt til å være sterke på egen hånd. Tvert imot.
Guds nåde er nok for oss, nettopp fordi når vi inser vår svakhet kan Hans styrke virke gjennom oss desto bedre.
Sinnsykt paradoks... når jeg er svak er jeg sterk i Guds øyne.

Hjelp meg å forstå Gud.
Bruk meg.

6 Comments:

  • nå har jeg oppdatert meg på alt du har skrevet her!! ufattelig bra!!

    Jens Petter Jørgensen har også sagt:
    "Sterk nok til å være svak".
    Be blessed!!

    kommer du tilbake til Norge nå??

    By Blogger patrick, at 4:13 a.m.  

  • hei Andreas.. Bra å høre at du fikk vært med i hovedshowet, om enn litt forsiktig. Og så bra at du lar Gud bruke deg på andre måter enn det som var hovedgrunnen til at du fro dit. Når det er sagt er det bra du er tilbake i Norge, du har vært savnet. Blir bra å ha deg tilbake i koret igjen også, ikke lenge til neste turnè. Ha en velsignet natt!

    By Blogger - viV -, at 12:10 a.m.  

  • heheheh, du er utrolig vittig Andreas, jf innlegget du hadde på min blogg tidligere idag.. Vi står i fare for at vi er meget interne på det, men det får vi heller bare risikere... heheh, vafler er utrolig rart å være intern om.. heheh

    By Blogger - viV -, at 4:53 p.m.  

  • ville bare si tusen takk for oppmuntring ang livet og fremtiden..(kan hende jeg stikker innom en tur for å høre mer en dag:) sangtime var fryktelig skummelt, men supergøy:) skal begynne hos han nå til uken,så det både gleder jeg meg og gruer meg til... men merker det er godt å bli litt utfordret av og til!

    By Blogger Siv, at 5:23 p.m.  

  • Nå kommer viktig informasjon Andreas: vær påpasselig med å lese den nøye: http://forbrukerportalen.no/filearchive/vaffeljern401.pdf.. vet ikke om dette kommer opp som en link eller ikke, men i så tilfelle får du gjøre det manuelt, og gå inn og lese... Viktig info hvis våre vafler skal bli så gode som planlagt!!!

    Vil i tillegg takke for et hyggelig innlegg du hadde på bloggen min igår!

    By Blogger - viV -, at 2:36 p.m.  

  • -Velkommen tilbake, Andreas!! Var i grunn det jeg skulle si i "kanmpens hete",der vi dumpet på hverandre på Kristinsands torv i all hast og mangel på tid her om dagen. Jeg er jo ingen blogger selv, men leser noen, og din er interessant lesing, de gangene jeg titter innom. Ett kompliment. Ta det. Keep it. Ønsker deg gode dager med alt hva du måtte ønske deg!:)

    By Anonymous Anonym, at 12:52 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home